Velkommen til Tiset Jagtforenings Ungdomsafdelings (TJU) Hjemmeside

Tiset Jagtforenings Ungdomsafdeling blev stiftet i 1995 som én af de første ungdomsafdelinger i Sønderjylland. Ungdomsafdelingen er udover at være med i foreningens aktiviteter og deres egne aktiviteter for deres medlemmer.

Fremsynede senior- og juniorjægere satte sig sammen og blev hurtigt enige om, at en egentlig ungdomsafdeling i foreningen ville være med til sikre rekrutteringsarbejdet i foreningen og tilmed være med til at samle nye medlemmer til foreningen.

De eneste kriterier der stilles, for at blive medlem af ungdomsafdelingen er, at man ikke må være fyldt 30 år og, at man er hæderlig, at man har et sundt og godt natur- og jagtsyn og at man er uberygtet.

Vildtpleje, naturpleje, en god jagtmoral, socialt samvær og ansvarlighed er overskrifterne på det som ungdomsafdelingens medlemmer står får og som nye kan forvente at møde i foreningen.

Selvfølgelig er der også jagt på dagsordenen. Udover den årlige ”Ungdomsjagt” hvor afdelingen alene står for jagten på arealer, som er underlagt Tiset Jagtforening, er der både arrangerede ande- og kragejagter samt gravjagt på programmet.

Da der som nævnt er ”loft” på alderskriteriet, for at være medlem i ungdomsafdelingen, vil medlemstallet ofte svinge fra det ene år til det andet, men 25 er ca. det antal vi ligger på, gennem de nu næsten 20 år vi har eksisteret, men tøv ikke! Vi har plads til flere og alle som kan stå inde for de relativ simple kriterier der stilles, er velkommen til at kontakte én fra ungdomsafdelingens udvalg - se kontaktoplysninger.

Har du spørgsmål vedr. ungdomsarbejdet i foreningen, er du velkommen til at kontakte formanden for Ungdomsudvalget Christian Poulsen på 21322052 eller via foreningens kontaktformular.