Velkommen til Tiset Jagtforenings Ungdomsafdelings (TJU) Hjemmeside

Tiset Jagtforenings Ungdomsafdeling(TJU) blev i 1995 oprettet som en af de første ungdomsafdelinger i Sønderjylland. Dengang havde foreningen egen bestyrelse, hvilket den af praktiske årsager ikke har i dag, men visionerne bag er stadig de samme.

TJU’s vision/mål er ud over at sikre nye medlemmer til Tisetjagtforening, at sikre, at ny/ungdomsjægere kan tage deres først skridt på Dianas stier i et trygt miljø, hvor vi løfter i flok. TJU er et sted, hvor man som ny/ung jæger får adgang til en til en masse jagt for en rimelig sum penge hvor alle kan være med.

Vi ønsker at medvirke til at hjælpe nyjægere godt på vej og lære den enkelte om et sundt og godt natur- og jagtsyn. Vi gør dette ikke gennem lange moralprædiker men gennem udøvelse.

Vi arrangerer hvert år en stribe arrangementer, hvor den årlige ungdoms jagt er årets højdepunkt. Denne jagt er en driv/klapjagt kun for ungdomsmedlemmer samt nogle enkelte særligt inviterede gæster.

De resterende arrangementer som bl.a. tæller en ungdomskragejagt og andejagt kan variere fra år til år alt efter hvad medlemmerne ønsker.  Alle arrangementer kan findes på hjemmesiden og i kataloget. Derudover kan man kontakte formanden, hvis man har et forslag til et arrangement eller gerne vil samle nogle jægere til f.eks. et andetræk.  Disse ”spontane” arrangementer vil blive opslået på vores Facebook side.

De eneste kriterier der stilles, for at blive medlem af ungdomsafdelingen er, at man ikke må være fyldt 30 år og, at man er hæderlig, at man har et sundt og godt natur- og jagtsyn og at man er uberygtet.

Har du spørgsmål vedr. ungdomsarbejdet i foreningen, er du velkommen til at kontakte formanden for Ungdomsudvalget Christian Poulsen på 21322052 eller via foreningens kontaktformular.